HiTech - innovating from science - Information Session | CCMAR
  • Cientistas salvam corais após tempestades e pedem a sua ajuda
    Investigadores do Centro de Ciências do Mar (CCMAR) estão a recolher um tipo de corais chamados gorgónias, que deram à costa após as recentes tempestades, para as transplantar de volta ao seu habitat natural.
  • ATT: Marine Biogeochemistry Training School
    Faro, Portugal, from the 5th to the 8th of June, 2018. Registration and Fellowship details.
  • Seminários do CCMAR
    Todas as semanas organizamos seminários. É uma oportunidade para dar a conhecer o que fazemos e também promover parcerias com outras instituições e empresas. Entrada livre. Veja o programa completo!
  • SIBIC2018
    VII Congress of the Iberian Society for Ichthyology, Faro, Portugal, from the 12th to the 16th of June, 2018. REGISTER NOW
  • 24th IUPAC International Conference on Physical Organic Chemistry (ICPOC 24)
    Will take place in Portugal, Faro, from 1 to 6 July 2018.

HiTech - innovating from science - Information Session

Quarta, 10 Janeiro, 2018
at
Amph. B (CP)

CCMAR SEMINARS

10th January 2018, at 1:30 pm

Amph. B (CP)

HiTech - innovating from science - Information Session

Cristina Simões

(High seed Tech)

Poster

Abstract

HiTech is a training Program that supports researchers’ translating cutting-edge technology and scientific discoveries into business opportunities.HiTech Program provides skills to participants in technology commercialization and entrepreneurship in an environment where teams can test the market relevance of their projects and create a well-grounded business case with the help of faculty, management students and business mentors.

Throughout HiTech participants will meet with US faculty from Brown, Rutgers and North Carolina State universities that will help in the business case development. Also, a set of seminars on relevant topics (e.g., Intellectual Property, Financials, Business Development and Pitching) will be provided.

HiTech first edition will take place between the 28th of February and the 3rd of July, one afternoon per week, in two alternative locations: Porto (Porto Business School) and Lisbon (Nova School of Business and Economics).

Participation in the Program does not involve the payment of fees and applications are open until the 26th of January, through the application form available at http://hiseedtech.com.

HiTech is an initiative of the newly created HiSeedTech - Associação para a Valorização do Conhecimento, that, although recently born, capitalizes on a legacy of fourteen years’ experience in connecting scientific and technological knowledge with the market.

Activity type
seminars